צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 10:18:58 כותרת הודעה: התייעצות |
|
|
השנה, כמו שנה שעברה, הציעו לי ללמוד הלחנה אצל בוריס פיגובט (אם מישהו מכיר).
אבל, אני לא יודעת אם באמת כדאי להתחיל עם זה...שנה שעברה היתי בערך בשני שיעורים ועזבתי כי לא היה לי זמן לזה (מתי שהשיעור התחיל אני עוד למדתי בבית הספר..).
כמובן שעזבתי לא שלמה עם ההחלטה, כי בכל זאת...בזבתי הזדמנות שלא כולם זוכים לה אצלינו בקונסרבטוריון...מספר המקומות לתלמידים אצל פיגובט מוגבל לארבעה, אם אני לא טועה.
אתמול התקשרו ואמרו לי להגיע למפגש שלו עם התלמידים ביום שני...ואני לא יודעת בדיוק מה להחליט...
אני יודעת שגם השנה יהיה לי קשה למצוא לזה זמן (כי גם הימים והשעות שבהם פיגובט יכול ללמד מאוד מוגבלים), אבל אם אני ממש ארצה אני אצליח למצוא אותו...
השאלה היא אם אני ממש רוצה...
כמה כבר אני יכולה ללמוד בשנה אחת? (זאת השנה האחרונה שלי בקונסרבטוריון)
כמה זמן הדבר הזה דורש מימני? (לא רק בשיעורים עצמם..)
ואם בכלל יש לי איזה-שהיא קרן אור להצלחה בעוד שאני מנגנת בקלרינט והכשרון שלי בפסנתר הוא של רמה של שנה שנייה בערך....?
תודה... _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 20:08:37 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שאת צריכה להחליט בינך לבין עצמך עד כמה את באמת "הולכת" עם זה עד הסוף, כאשר נ"זה" הכוונה למוסיקה, ולכל ההשקעה שהיא דורשת.
כיתה י"ב זה באמת זמן טוב להחליט. אח"כ זה קצת מאוחר מדיי לפי דעתי.
אמנם קיים הבית ספר, אך תמיד אפשר למצוא סידור... וגם פחות כמה נקודות בציונים זה נסבל בהחלט.
פיגובט הוא מלחין דיי טוב, מהמעט ששמעתי. התרשמתי בעיקר מהתזמור, כדאי לנסות. |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 21:22:16 כותרת הודעה: . |
|
|
כיתה י"ב זה לא מאוחר מדי?
ו...פיגובט הוא מלחין הבית שלנו...הוא כותב את כל העיבודים לתזמורת וזה... _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 21:27:04 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע מה איתך (אני גםן לא כל כך מכיר אותך..) , אבל אני הייתי קופץ על ההזדמנות בשתי ידיים. גם אם זה לא יתרום לך להיות מלחינה דגולה, אני חושב שזה יתרום למוסיקליות שלך וגם לנגינה שלך בקלרינט. זה גם לא יזיק מן הסתם לרמה של הפסנתר...
בהצלחה! |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 21:58:47 כותרת הודעה: |
|
|
כיתה י"ב זה לא מאוחר, וגם אחר כך זה לא מאוחר. מי שרוצה ומשקיע יכול להגיע לתוצאות מצוינות בכל מצב.
לפי דעתי, יערה, לכי על זה. מה יש לך להפסיד? זאת באמת הזדמנות מצויינת, ואפילו אם תחליטי שלא מתאים לך להמשיך, ההתנסות הזאת תלמד אותך המון ותתרום המון לבשלות המוסיקלית שלך.
בכל מקרה, אם תחליטי לתת לזה צ'אנס, ואני מאוד מקווה שכן, אל תציבי את הרף גבוה מדי. למלחינים בכל הרמות מאוד קשה בהתחלה של יצירות, והדף הריק נורא מפחיד (been there, done that).. מה שחשוב זה לא להיבהל מזה ולהאמין שזה יבוא. וזה יבוא. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/08/2005 ב- 22:13:58 כותרת הודעה: |
|
|
צ'ייקובסקי התחיל ללמוד הלחנה בגיל 23....
אחרי שבכלל פרש מלימודי משפטים. ממש לא מאוחר עכשיו. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 31/08/2005 ב- 09:55:45 כותרת הודעה: |
|
|
אמממ.. אפשר להגיב גם?
למרות שאני לא רואה בעצמי מעייצת גדולה..
אף פעם לא מאוחר מידי... לצבור עוד קצת ידע וניסיון גם אם זה במשהו שאת לא ממש מתמצאת בו(ובמיוחד אם זה משהו כזה) אף פעם לא מזיק מה גם שזה תחום שמעניין אותך בלי קשר.. לא יודעת אם הכוונות שלך הן להיות איזה מוזיקאית דגולה אבל אני חושבת שצריך לעשות דברים אם נהנים מהם ככה שאם זה מסקרן אותך אני חושבת שתלכי על זה, הרי תמיד אפשר להפסיק באצמע אם את לא נהנת/אין לך זמן...
אני יכולה להגיד לך מניסיון שבכיתה י"ב שהיא כיביכול השנה הכי עמוסה הספקתי לעשות הכי הרבה מבחינה מוזיקלית(על אף שלא עשיתי רסיטל..) והגעתי למקומות שאילולא הייתי "הולכת על זה" לא הייתי מגיעה אליהם אף פעם כמו פופ ומוזיקה קלה...(כן ביזארי ביזארי.. אבל זה נתן לי הרבה ניסיון.. וזה היה ממש ממש כיף..) |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 31/08/2005 ב- 13:32:12 כותרת הודעה: . |
|
|
קודם כל, תודה על ההענות...
הצלחתם לשכנע אותי שהדבר הנכון לעשות זה ללכת לנסות לפחות (למרות שכבר ניסיתי שנה שעברה..), אבל אני אנסה ואראה...
אבל יש לי שאלה שדי קשורה...
אם נניח אני אלחין יצירה לקלרינט בליווי פסנתר...איך אני אמורה לעשות דבר כזה, אם אין לי שליטה בפסנתר בכלל?
נכון...אני יכולה לכתוב בהתחלה לרמה נמוכה לפסנתר, אבל אז אני לא אוכל לכתוב משהו ברמה גבוה יותר לקלרינט..(אם הפסנתר משמש כליווי...=/)
אולי אני אשאל ככה - איך מלחין יכול להלחין יצירה לכלי שהוא לא יודע לנגן בו?
אוף..טוב..אני לא יודעת איך להסביר את עצמי...מקווה שמישהו הבין אותי.. _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 31/08/2005 ב- 13:48:08 כותרת הודעה: |
|
|
זה כל הכיף...לעצמך אתה כותב נוח, ומתעלל בשאר הנגנים!
וברצינות: רק צריך לדעת את המנעד של הכלים שנכתב להם, ואז זה די בסדר לא? אולי יצא קשה לביצוע, אבל לא נראה לי שעד כדי כך שאת תכתבי משהו שנראה לך סביר ויתברר שזה לא בציע... _________________ PEACE, שקד. |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 31/08/2005 ב- 14:01:41 כותרת הודעה: |
|
|
הלוואי ולי הייתה את ההזדמנות הזו.
נשמע לי כיף גדול באמת!
אני מאוד אוהב להלחין, וללמוד את זה, זה פשוט תענוג.
זו דרך הבעה של כל הרגשות, של כל מה שיש בפנים, אתה מפעיל את הדימיון, הצירתיות, את כל מי שאתה בעצם.
אני גם בכיתה י"ב, ואני חושב שפשוט צריך ללכת על זה, אפשרי לשלב את זה וגם לימודים,את רק צריכה לרצות...
פשוט תראי פחות טלויזיה או משהו כזה...(:
רוב הלחץ הוא לקראת סוף השנה, כשיש בגרויות ואז יהיה קצת יותר קשה, אבל שווה את זה!
לגביי כתיבה לכלי שאת לא מנגנת בו, את פשוט צריכה לדעת את המנעד, כמו שכתבו, ולדמיין טיפה איך את רוצה שזה ישמע...
בהצלחה!!
ד"א - מה לומדים בשיעורי קומפוזיציה? |
|
חזור למעלה |
|
|
קקטוסית משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36 הודעות: 185 מיקום: אשדוד!!!!!
|
נשלח: 20/10/2005 ב- 18:36:26 כותרת הודעה: |
|
|
חחחח גם אני מתחילה אצל אותו מורה מתישהו השנה כי המורה שלי לפסנתר התעצבנה שלא רציתי להשמיע לה את הקטעים שלי
אפילו שזה ממש מפחיד... _________________ -"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."
*בשביל להבין, חפש את היערה* |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 20/10/2005 ב- 23:01:15 כותרת הודעה: |
|
|
קומפוזיציה זה תחום שדורש המון השקעה כמו כל דבר אחר.
והם מתחילים מהדבר הבסיסי ביותר בנסיונות הכתיבה הראשוניים שלהם כמו שנגן מתחיל בתרגילים
הבסיסיים ביותר ועדיין לא מפותח מספיק בשביל לנגן יצירות טכניות קשות ביותר.
זה דורש השקעה ועבודה. אם את מוכנה להשקיע ולעבוד קשה, את תלמדי איך לכתוב למה שתרצי.
כשמתחילים עם נסיונות הכתיבה הראשוניים, בד"כ לא כותבים ישר ליותר מכלי אחד, בטח שלא תזמורת.
לא מדובר פה רק במנעדים של הכלים השונים כי זה לא הדבר היחיד שצריך לדעת כשאתה כותב לכלי מסויים.
יש דברים שאי אפשר לעשות בכל כלי וגם לא בהכרח אם תכתוב לכלי במנעד שלו, זה ישמע טוב.
לכל כלי יש את גוון הצליל שלו, את טכניקת הנגינה שלו והבעיות שלו.
על אחריות המלחין ללמוד על הכלי, לדעת איך הוא נשמע, להקשיב להקלטות של הכלי באם איך שהוא משתלב בתוך תזמורת, הרכב קאמרי או איך הוא מתפקד ככלי סולו.
כדאי גם ללכת לפעמים לנגנים ולהציק להם אם אפשר לשמוע אותם מתאמנים או משהו כדי לתפוס בראש איך אותו הכלי נשמע ומה כתבו לו.
בנוסף לכך, גם על המלחין ללמוד על צורות המוסיקה השונות מן העבר ולבחון את כתיבתם של גדולי המלחינים בהסטוריה.
אם אלו הצורות שהם השתמשו בהם ואיך הם תזמרו את המוסיקה שלהם וכו'.
זה עניין של תהליך. מתחילים מהדברים הפשוטים ולאט לאט מרחיבים את הידע בנושא ואת טכניקת הכתיבה.
אבל בשביל להגיע לזה, צריך לעבוד ולכתוב בצורה דיי קבועה.
זה מומלץ שבהתחלה לא תתחילי לכתוב לקלרינט ולפסנתר כי לכתוב לפסנתר זה לא קל.
מומלץ להתחיל בכתיבת יצירה סולו לכלי נגינה מלודי, כדאי שלא יהיה הכלי שלך מכיוון שאת הכלי שלך את כבר מכירה מספיק טוב.
עדיף לבחור כלי מלודי אחר ולנסות לכתוב לו.
כל הרעיון הוא לעשות כל מיני ניסויים, ולאט לאט לומדים עוד ועוד.
בקשר לשאלה של איך הולכים שיעורי קומפוזיציה אז לי יצא ללמוד קצת קומפוזיציה בעבר.
בעקרון רוב העבודה מן הסתם תלוייה בתלמיד עצמו. הוא צריך לבוא כל שיעור עם חומרים חדשים,
להשמיע למורה והמורה מביע את דעתו. המורה לא ישנה לך את כל היצירה אבל הוא יתן עצות ויגיד מה הוא חושב.
לפעמים הוא ילמד כל מיני טכניקות כתיבה שונות ויתן לך עבודת בית ואתה תצטרך לחזור אליו בשיעור הבא עם מה שכתבת. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|